top of page

Jantra přání snad splněných :-)

Spolu s vánoční atmosférou přichází i konec roku. Doba zúčtování :-) Pro mě je to moment, kdy se nadechnu, ohlédnu za uplynulým rokem a udělám revizi. Co se povedlo, co se nepovedlo, na co jsem pyšná a kam jsem se posunula. Máme sice ještě 14 dní čas, ale na některé věci je dobré myslet s předstihem :-)

Jsem mistr plánovač a tak se nesypu z toho,co se nepovedlo a začínám plánovat další rok. :-) Vizualizaci snů, cílů a přání si dělám už několik let a vždycky mě to moc baví.

Co je to vizualizace? Může to být grafické ztvárnění či vyjádření toho, co si přeju a chci aby se stalo realitou. Cílem je, abych to měla na očích a ideálně každý den neztrácela přehled o tom, kam mířím.

Při výrobě se musí člověk zamyslet nad tím, co chce (to taky není mnohdy jednoduché). Nicméně bez toho jsme jako řidič bez mapy - asi dojedeme, ale cesta může být horší, delší, plná objížděk a kdo ví, jestli dojedeme tam, kam jsme chtěli.

systems-thinking.png

Je to i moc fajn pomůcka při rozhodování. Jednoduše se zeptáte, jestli je to či ono v souladu s tím, co chcete.

A teď prakticky :-)

Já si většinou nejdřív všechno sepíšu a pak lovím po internetu obrázky, které se mi líbí a evokují mi to dané přání, sen či úkol :-) někdy přidávám i fotky nebo obrázky z časopisů. Z toho všeho udělám koláž. Někdo dává popisky někdo ne, já přidávám. A je hotovo. Teď už jenom dát někam, kde se denně potkáte. Pro odvážné na stěnu :-) pro tajnůstkáře do skříně.

Jantřička může mít i úplně miniaturní podobu záložky do diáře. Já našla na internetu pár moc pěkných nápadů na ztvárnění:

fb9a57bbf12df6f87ecdd67b91a694f9.jpg
e09604148b67909fec293f7fe8c7804f.jpg
901026d1148ef82107d19fb268ed663f.jpg
65c229644254654e0e705867b8dfa7fc.jpg
40aa71c5300a7ae3a8c8d6da73f06b81.jpg

Dělání Jantřičky není samozřejmě můj nápad. Moc hezky o Jantře píše třeba Alice Kirš tady: http://zenyzenam.cz/jsem-tvurce-sveho-zivota/. Alička si zpracovává Jantru i do videa.

Tak přeju krásné plánování do příštího roku.

Kačka DDD


bottom of page