top of page

Plechovky nepatří do starého železa

Nejkrásnějšími momenty v mém životě jsou ty, kdy jsem schopná z něčeho nehezkého vytvořit něco hezkého. Úplně nejlepší je, když držím v ruce obyčejný kus něčeho, co se chystám vyhodit a dostanu nápad, jak to ještě využít. Málo co vyhodím a nechávám věci čekat na jejich moment. Válí se mi tak v krabicích různé kamínky, dřevíčka, vršky, papíry, atd. Některé čekají celé roky, než najdou využití a jiné.. J tak ty se dočkají slávy poměrně rychle.

Nedávno jsem dělala špagety a zůstaly mi na lince plechovky od rajčat, kukuřice, hrášku. Okraje neřezaly a já si říkala, že je škoda je vyhodit. Sedla jsem tedy ke kouzelné zemi informací – internetu a začala jsem hledat využití pro plechovky. Jako vždy jsem byla ohromená neuvěřitelným množstvím věcí, které různé výtvarnice a výtvarníci dokázali vymyslet.

Ze všech nejvíc mě zaujala možnost udělat z nich stojánky do koupelny. Vždyť ty pěkné stojí hrozné peníze a ty levné bývají mnohdy ze škaredého plastu, aby se daly omývat. Našla jsem spoustu různých variant a nejvíce mě zaujala jedna konkrétní. Plechovka byla obtočená přírodním provázkem a vypadalo to fantasticky.

Dala jsem se tedy do práce. Vymyla plechovky, zakoupila jsem laníčko, vytáhla tavnou pistoli. Motání bylo pracné. Čím tenčí provázek zvolíte, tím víc budete točit. Přilepila jsem provázek dole k okraji. Na návodu, který jsem našla, dělali obtočení i dole, ale mě přišlo, že by v koupelně byl stojánek ze spodu neustále vlhký. Až bylo dotočeno, tak jsem provázek znovu nahoře přilepila. Podruhé bych již nepoužívala tavnou pistoli. Plast mi místy vykukoval a nevypadalo to ideálně. Doporučuji tedy dvousložkové lepidlo.

S výrobky jsem se šla chlubit příteli. Kroutil hlavou a potom mi vytkl, že zevnitř to vypadá jako plechovka a to se mu nelíbí. Po prvotním zklamání jsem začala uvažovat, co s tím. Přebarvit!! Barevných sprejů je doma fůra. Přelepila jsem okraje, aby se mi neobarvily a šlo se do toho. Plechovky musí být absolutně luxusně odmaštěné. V případě plechovky od rybiček nedržela barva úplně ideálně.

Po zaschnutí jsem odlepila izolepu a zjistila jsem, že v některých místech se mi laníčko obarvilo. Sakra práce!! Vytvořila jsem kroužky, které jsem nalepila jako další patro. Přišlo na řadu zdobení. Dokážu si představit obrovské množství technik, které by se tu daly použít. Já zvolila ozdobný provázek, který mi celé roky ležel v šuplíku. Tím jsem oddělila první a druhou zákrutu ze shora.

Určitě jsou zdobené plechovky nádherným doplňkem do domácnosti nebo úžasný dárek., do kterého jste vložili kousek srdíčka. Na obrázku jsou vyfocené plechovky, které dostala moje kamarádka jako dárek do koupelny.

Zdroj nápadu: http://www.apartmenttherapy.com/make-diy-rope-containers-on-the-cheap-the-guilded-hare-168375


bottom of page