top of page

Z deníku uhoněného kreativce - zelený čtvrtek

Máme tu zelený čtvrtek a tak přidávám "zelený" příspěvek. Už pár měsíců bydlíme s mužem v přenádherném domečku na malinkaté vesničce, kde se čas zastavil a lišky dávají dobrou noc. Denně sice dojíždíme 50 km do práce, ale pokaždé, když se vracíme domů, tak to stojí 1000% za to :-).

Posledních pár měsíců o sobě přemýšlím jako "uhoněném kreativci", který nemá na nic kreativního čas. Kdepak jsou večery, které jsem trávila nad drátky a korálky? :-) Vstávám v 5 ráno, jsem na nohách 18-19 hodin a na krabice plné výtvarného materiálu se chodím jen koukat. Při všem tom shonu jsem zapomněla na jednu důležitou věc - kreativita a výtvarno je všude kolem mě!!!

Za posledních 6 měsíců jsem vymyslela, jak bude vypadat celý náš dům... co bych dříve s láskou nazvala džunglí, začíná připomínat zahradu... zvládla jsem podzimní dekorace i zimní dekorace a vytvořila doma super atmosféru ročních období. :-) Na to jsem malinko pozapomněla.

A proto - nemusíte zrovna po nocích vyšívat, drátkovat nebo malovat po hedvábí. Dotek kreativity je v tom, jak dáte muži jídlo na talíř.. je v tom, jak každou sobotu natřesete v obyváku polštáře... je v tom, jak kreativně pracujete s domácím rozpočtem a že svému dítěti dáte tuhle čepičku, protože se líp hodí k těmhle botičkám. :-)

Kreativita je v každodenních maličkostech!! Já se sice nemůžu dočkat, až se zase potkám s drátky a korálky a vytvořím něco, co někomu udělá velikou radost, ale do té doby (snad brzo) už vím, že výtvarničím denně.

A na závěr zelená rada (když máme ten zelený čtvrtek) :-) :

Existuje mnoho způsobů, jak uchovávat bylinky a nám se u vesnice urodilo veliké množství medvědího česneku. Právě teď je česnek v ideální fázi pro sběr (už jen chvíli). Tahle rostlinka mě naprosto nadchla svou chutí a jednoduchostí - žádné loupání česneku a smradlavé prsty.

Dá se uchovat mnoha způsoby - pesto, nakládaná v oleji, sušení, nakrájet do mrazáku (kreativitě se meze nekladou) a já vyzkoušela tuhle a můžu vřele doporučit.

Mražené kostičky - listy medvědího česneku jsem pomixovala s trochou oleje. Dělala jsem víckrát a pokaždé jsem měla hustotu a množství jiné. Vlastně na tom nezáleží - pokud chcete kostičky echt silné, pak pomixujte česneku více. Směs jsem dala do tvarovátek na led (a posléze jsem použila i výložky z bonboniér :-) ). Až budete příště dělat polévku, tak tam ke konci vaření jen hodíte kostičku a strávníci se budou olizovat až za ušima.

Už se nemůžu dočkat až udělám takové kostičky z více bylinek - na maso, do pomazánky ...

Všem uhoněným kreativcům zdar

Kačka DDD


bottom of page