top of page

Malování na hedvábí technikou šibori

Šibori patří mezi tradiční techniky zdobení hedvábí. Vzory vzniklé skládáním, vrásněním, šitím, stáčením, uzlováním a svazováním látky, vychází většinou z přesných geometrických tvarů, čímž vzniká dokonalá symetrie vzorů. Jedná se o techniku poměrně snadnou, kterou z velké části zvládne i naprostý začátečník.

Tuto teorii jsem se rozhodla ověřit. J V rámci rozšiřování svých dovedností jsem absolvovala kurz této techniky u Jarušky Zapletalové, která dělá úúžasné kurzy. Určitě některý navštivte a řekněte, že na moje doporučení, ať si šplhnu.

Atmosféra byla skvělá. Od začátku jsem byla trošku rebel a tak, když řekla lektorka: „udělejte to takhle“, tak jsem to samozřejmě musela udělat jinak. Jak to dopadne, podle jejích instrukcí, jsem přeci viděla u kolegyněk. :-)

V jednoduchosti se hedvábný šátek, kapesníček,.. poskládá podle návodu, jeho určitá část se zamotá do pevného uzlu a převáže. Části, které jsou vidět, budou obarveny základní barvou. Co je ovšem zajímavé, a já jsem to shledala fascinujícím, je to, co se děje uvnitř uzlu. Právě tady vzniká ta krása. Do těchto míst jsme měli za úkol zapracovat různé barevné variace.

Ti, co znají techniku batikování, tak ví, že když udělají na látce uzel, tak přesně tam zůstane látka barvou nedotčená. Tady u této techniky je všechno úplně naopak. Právě do uzlu se aplikuje barva (klidně i stříkačkou).

Velkým kouzlem této techniky je, že každý výsledný kousek je nádherný. Je jasné, že s trochou praxe nebo použitím návodů můžeme lépe ovlivnit výsledný výtvor, ale téměř nelze šlápnout vedle. Jedná se úžasný doplněk na krk, který okouzlí svou originalitou.

Určitě mám v plánu nadělat nějaké kousky i do mého obchůdku - tak se můžete těšit. :-)

Pro vás pár odkazů :-)

e-book: http://www.ereading.cz/nakladatele/data/ebooks/5802_preview.pdf

obrázky na google: https://www.google.cz/search?q=%C5%A1ibori&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wd-iU-7JIsaN0AWZ1oGIDg&ved=0CC0QsAQ&biw=1440&bih=745


bottom of page