top of page

S chutí do toho a půl je hotovo

20140804_132610.jpg

Jsou dárky radostné a já nedávno poznala, že některé dárky zase tak moc nee. K odchodu mně velmi drahé kolegyně z práce jsem dlouho vymýšlela, co jí věnovat na památku. Muselo to být něco extra. Prostě pořádná výzva.

Víte, co je to candy-bag? Je to technika, kterou vznikají přenádherné kabelky, psaníčka, peněženky... Tvoří se z mnoha kousků voskovaného nebo polepeného papíru, který se specifickým způsobem skládá.

Ok. To zní jako výzva. :-) Vybrala jsem správný papír (já volila voskovaný tapetový papír). Naměřila obdelníčky velikosti 7cm x 15cm a stříhala a stříhala a stříhala. Samotné vyměřování mi zabralo asi hodinu a další dvě hodiny stříhání.

20140725_212633.jpg

Přišlo na řadu ohýbání. Každý takový papírek je potřeba ohnout na délku v půlce a každou půlku v půlce. Ohnutí celkem 400 kusů mi zabralo... raději nemyslet. :-)

20140727_231539.jpg

V této fázi mohlo začít opravdové skládání. Techniku skládání bych pořádně nenafotila a proto na konci toho příspěvku najdete video, kde vám to ukáže profesionál. :-) Z papírků začaly vznikat malé obdelníčky, z těch zase vznikaly cik-cak hadi. Skládála jsem u filmů, v tramvaji, v autě, na koupáku.. já snad skládala, kudy jsem chodila. :-)

kačka foťák 297.jpg

Nakonec vznikly dva obdelníky požadované velikosti. Z únavy a křečí v prstech jsem vzteky omdlévala. :-) Konec byl nicméně v dohlednu.

20140727_232339.jpg

Jako naprostého amatéra mě teda dostalo to skládání a sešívání dohromady. Každé video na youtube mě navádělo k jinému postupu (nemluvím o tom, že dobrá polovina mě poučila o tom, že jsem chybu udělala už někde během skládání). "Kašlu na návody". To byla věta, která mi připravila hned několik hodin útrap. Sešití dohromady jehlou byla hračka. Doskládala jsem si další proužky na dno, všechno jsem sešila dohromady. Na šicím stroji (ruce už to nedávaly) jsem všila látku dovnitř kabelky. Potom následovaly hodiny s lepidlem, stuhama, popruhama, atd atd.

Zazvonil zvonec a já měla hotovo. Na můj vkus vznikla kabelka malá a málo prostorná (ta tuna dřiny vidět tedy rozhodně nebyla). Já sama sobě největším kritikem :-)

20140804_132615.jpg
20140804_132649.jpg

Každá sekunda práce mi byla zaplacena vděkem a nádhernou pochvalou od nové majitelky. Věřím tomu, že za dva nebo tři roky, až zapomenu na celý ten proces :-), si tuhle techniku s láskou znovu vyzkouším. I já milovník všech výtvarných technik musím přiznat: candy-bag mě dostal!

Odkaz na skládání jednotlivých kousků : https://www.youtube.com/watch?v=iF1PbNzpdiY

Kačka


bottom of page