top of page

Podzimní dekorace č.2 – věnec z šišek

Pokračujeme v podzimním zdobení našich domácností. Všichni víme, že nastává období věnců – podzimní věnce, dušičkové věnce, adventní věnce… Je to krásná výzdoba, která se dá udělat každému do vkusu a přizpůsobit domácnosti. Já zvolila pro tento fotonávod něco úplně jednoduchého. Věnec z šišek. Nasbíráte je lehce a rychle a jsou v podzimní tématice top.

Budete potřebovat:

  • Karton

  • Nůžky

  • Barvičky (klidně vodovky nebo kousek hnědé látky)

  • Tavnou pistoly

  • Šišky

  • Popř. další přírodní podzimní dekorace

Začneme tvorbou základu. I já mám ráda chvojkové nebo slaměné základy, ale pro tuto tvorbu jsem zvolila něco, co je lehce k dostání a nic to nestojí – karton. Na karton si namalujte tvar věnce (vnější velké a vnitřní menší kolečko). To potom vystřihněte nebo vyřežte nožíkem.

kačka foťák 019.jpg
kačka foťák 023.jpg

Karton si nabarvěte na hnědo (nebo potáhněte hnědou látkou, pytlovinou…). Je to z toho důvodu, že kdyby mezi šiškama vznikl průhled na karton, tak to nebude vidět.

kačka foťák 024.jpg
kačka foťák 026.jpg

Nasbírané šišky jsem nijak zvlášť nečistila. Dokonce jsem na našem modřínu našla šišky mnoha odstínů hnědé a zelené. Použít jdou šišky ze všech jehličnanů, jen použijte ty menší. Šišky přidělávejte po obvodu kartonu směrem ven a po okraji vnitřního kruhu směrem dovnitř.

kačka foťák 029.jpg
kačka foťák 031.jpg

Do vzniklé mezery lepte šišky už narovno. Pokud se Vám bude někde zdát mezerka moc velká nebo nevzhledná, tak do toho místa vlepte ještě malou šištičku.

kačka foťák 032.jpg
kačka foťák 033.jpg
kačka foťák 035.jpg

Tímto způsobem můžete vytvořit jednoduchý šiškový věnec, který můžete nechat jen tak nebo ozdobit mašlí. Já si nechala jednu čtvrtinu bez šišek a rozhodla věnec ozdobit malinko víc. J Použila jsem na dozdobení sušenou levanduli, prázdnou šnečí ulitu, kaštan, makovici, ořech, žaludy, šišky z jiného jehličnanu, sušené šípky a lýkovou mašličku.

kačka foťák 043.jpg
kačka foťák 038.jpg


bottom of page